12 dagar kvar till jul.. och massor med tvätt..

image943Häromdagen fick jag hem min cashmere kofta från La redoute.. Mitt bästa köp på mycket länge.. Snygg, lättmatchad och gudomligt skön...  Jag funderar starkt på att börja gå efter mottot kvalite för kvantitet..
Är less å tröjor som noppar sig efter en tvätt och skor som går sönder efter en vecka... Det blir ändå dyrare i längden att köpa nytt hela tiden..

Idag har jag tvättat igen.. Lika givande som alltid... Blev några maskiner...

Imorgon ska vi gå och titta på sessans luciatåg (sessan ska ha tomteklänning, tomteluva och tärnljus), men först ska vi på julavslutning på öppnaförskolan.. Det är lucia tåg där med.. Lillen ska va tomte...

Måste försöka ta tag i att köpa färdigt mina julklappar någon dag nu, orkar inte vara ute och trängas dagens före julafton med alla julklappsgalningar.. Jag vet inte vad det är som gör folk så maniska kring reor, jul och löning men då är tydligen allt tillåtet.. Folk tränger sig före i kön, puttas, tar saker som man själv står och tittar på, plockar inte upp saker de har ner i golvet etc..  Är du en sån person? =)

Dagens outfit: Bruna leggings Gina T svart linne/ klänning Vila...Jag testade koftan en snabbis men det var inte det jag hade på mig, orkade inte fota igen...

Kommentarer
Postat av: Mokina

Generellt är mitt motto att hålla mig borta från reor, men NKs kan jag helt enkelt inte motstå. Men med förtur slipper man ju det där extrema. Rea via internet är inte helt fel dock!
Men vad är det med folk som ska knuffas och inte plocka upp efter sig, snacka om orsak att tappa shoppinghumöret. Knuff och skuff :) Ha en bra dag!

2007-12-13 @ 06:39:37
URL: http://www.mokina.blogg.se
Postat av: helena

kvalitet är oumbärligt!'
dessutom är det så mycket mer livs kvalitet med cashmere i tillvaron. du vet att du kan tvätta den i maskin på 30 grader ylle tvätt, med savon de marseille i tvätt medelsfacket så blir den som ny igen!
mvh helena ahrenberg

2007-12-13 @ 07:17:28
URL: http://www.caroucelljunior.se
Postat av: bella

har också beställt koftan. trodde jag hade beställt den för en månad sen så här har jag gått och väntat tills den 10 december då den skulle komma men kom aldrig så jag ringde och kollade och då hade min beställning inte gått igenom. SURT!
så nu får jag vänta till februari för att få koftan men det är det nog värt. men vill ju ha den NU!!

2007-12-15 @ 19:07:20
URL: http://ellabay.blogg.se
Postat av: Berntline

I like this site. Keep it up!

2008-08-22 @ 13:28:26
URL: http://berntline.blogspot.com

Tack för att du vill kommentera!
Om du undrar något eller vill komma i kontakt med mig kan du även mejla mig på: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0