Det kom ett mejl.. Kampen för sundare kroppsideal fortsätter...

 Påverkas vi verkligen av mediernas kroppsideal? Duger jag så länge jag är smal? Vill jag verkligen passa in i medias stereotypa bild?


Dessa frågor är ständigt aktuella och viktiga eftersom många unga tjejer och killar drabbas av ätstörningar varje år.


Den nyligen genomförda globala studien "Bakom Stereotyperna" från Dove visar att 92 % av tjejer mellan 15 och 17 år vill ändra något på sin kropp och att 1 av 4 tjejer kan tänka sig att plastikoperera sig.

 Nu lanserar Doves fond för självkänsla och Anorexi/Bulimi-Kontakt (ABK) den nya sajten campaignforrealbeauty.se och webbfilmen Angrepp för att hjälpa unga människor få en sundare kroppsuppfattning.


I Sverige stöder Doves fond för självkänsla organisationen Anorexi/Bulimikontakt (ABK) som är en rikstäckande ideell förening. ABK arbetar med hjälp av Doves fond för självkänsla aktivt med att utbilda föräldrar och unga människor i skolor och på andra platser med utbildningsmaterialet BodyTalk som bland annat tar upp viktiga frågor om självkänsla, skönhetsideal och reklambudskap.  Sedan starten har Campaign for Real Beauty, genom olika lokala organisationer, föreläst och utbildat över 900 000 unga människor världen över. Nu höjs målsättningen till att nå 5 miljoner unga människor genom sajten Campaign for Real Beauty, föreläsningar och utbildningsmaterialet BodyTalk innan slutet av 2010.

 image1203


Gå in och titta på och sprid filmen Angrepp du med!

http://www.campaignforrealbeauty.se/


Man gör allt för att skydda sina älskade barn från världens alla galenskaper. Men hur skyddar man dom från medias påtryckning? Jag ska göra allt som står i min makt för att mina barn ska vara nöjda med sig själva och kunna prata med mig och sin pappa om allt..

Kommentarer

Tack för att du vill kommentera!
Om du undrar något eller vill komma i kontakt med mig kan du även mejla mig på: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0