Snacka om att snubbla på mållinjen..

Mäklaren ringde oss runt 16 och sa att ingen mer hade bjudit och skulle vi bjuda 40 000 till så skulle vi få huset.. SÅ vi tog erbjudandet och bestämmde tid för att ses och skriva under avtalet.
30 min innan vi skulle åka ringer mäklaren och säger att någon bjudit 100 000 till och frågar om vi ville bjuda över och det ville vi såklart.. Så vi la 10 000 till och sen en minut senare ringer han tillbax och säger att den andra bjudit ytterligare 50 000.. tilslut slutade det med att priset gått upp med 300 000 på ca 5 min och då hoppade vi av..
Snacka om att snubbla på mållinjen. Just nu är jag så arg och besviken..Får det gå till så?!
Att man har blivit erbjuden huset och ska åka och skriva på och sen helt plötsligt får man det inte. Priset ökade med 40% av utgångspriset... GAhh va arg jag är...
SKa försöka glömma detta u och ta nya tag men det är inte lätt..
Kommentarer
Postat av: Linn

muntliga avtal gäller likväl som skriftliga...men hur det fungerar i denna situation vet jag icke. Men fasen vad irriterande, så kan man ju inte göra.
Stackare!

2007-09-20 @ 20:38:44
Postat av: Sussi

Tycker faktiskt att du ska kolla upp om det får gå till så....

2007-09-21 @ 03:51:13
URL: http://metrobloggen.se/Lifebysussi
Postat av: Ulrika

Hej gumman!
Tyvärr så är inget klart innan det är på skrivet och mäklare är skyldig att framföra alla bud till säljaren fram till dess...
Jag vet hur du känner. Håller på och budar varje vecka nu och börjar bli ett nervvrak...
Känns som om det alltid är vi och en till kvar och vi fölorar ialltid...
Man får väl tänka att det inte är meningen den här gången heller!
Kramis

2007-09-21 @ 05:30:20
Postat av: Shopaholicmamman

Linn ja det är skrattretande... vi hann bli så glada..
Ulrika... Mmm visst är det jobbigt.. blev så ledsen.. jag hade liksom redan flyttat in och möblerat och allt i alla rum... känns så tråkigt.. man tappar lusten... Vi va såååå nära... Allt bra med er? kram

2007-09-21 @ 06:10:31
URL: http://shopaholicmamman.blogg.se
Postat av: Emelie L

NEEJ, vad tråkigt!!! Så himla typiskt när man tror att man ska få det men det blir så där.
Jag har tittat på en ny lgh nu i allafall, fick ju släppa den andra, berättade jag det? för den steg så mycket. Nu har jag hittat en ny i allafall som jag vill ha!! Jag ska HA den. Vi hörs gummsan

2007-09-21 @ 07:07:48

Tack för att du vill kommentera!
Om du undrar något eller vill komma i kontakt med mig kan du även mejla mig på: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0