Dagens tankar -Orkeslös-

Vissa dagar när man vaknar så känner man sig så orkeslös.. Man vill bara dra täcket över huvudet och ligga kvar i sängen hela dagen.. Jag vet inte om det beror på det dåliga vädret ( Vart sjutton har solen gömt sig de senaste tre veckorna?) , att julen närmar sig med stormsteg (och jag har inte fått den minsta julkänsla än) eller att det är så mycket annat som händer runt omkring mig just nu.. Sen blir det inte bättre av att någon IDIOT rent utsagt har bestämmt sig för att terrorisera min blogg med elaka kommentarer. Dag ut och dag in sen någon vecka tillbaka. Värst av allt är att den IDIOTEN är någon som jag känner, då den skriver information ( ja eller personen vet egentligen inte ett skit om hur mitt liv har sett ut eller vad som faktiskt hänt, då den har valt att skapa sig en egen uppfattning) här på bloggen om mitt liv.. Det är så tragiskt att du som förmodligen känner mig och som har kännt mig ett tag väljer att komunicera med mig här på bloggen genom att  anonymt skriva elaka saker, om saker som du tror dig veta något om och inte ringer upp mig och säger det rakt ut till mig istället.. FEGIS!

 Jag vet inte riktigt hur det svenska systemet fungerar men visst går det väl att polisanmäla sådana trakasserier? Jag har nämligen sparat de Ip.nummer som personen skriver ifrån (bredbandsbolaget) och alla kommentarer. Och först så tänkte jag inte göra något åt det men eftersom att IDIOTEN fortsätter. Så känner jag att jag måste vidta åtgärder.. Då det är både förtal och trakasserier.. Så himmla tråkigt...


Nej nu ska jag rycka upp mig och sätta igång och jobba så dagen går snabbt
.. Sen ska jag hem och pussa på mina underbara barn... Hoppas ni får en underbar dag alla ni underbara människor, ta hand om er och njut dagen (trots det den gråa vädret)! Kram Therese
Kommentarer
Postat av: Linda

hej!

jag har inte super jätte koll men jag tror att en föreläsare nämnt att enligt PUL så får man i alla fall inte kränka någon på internet.. Elaka kommentarer är ju kränkande så kontakta polisen du, är det inte brottsligt så vet ju dom om det oxå..

take care!

2008-12-11 @ 11:03:43
Postat av: majaaaaaaa

Det hände något liknande till en kompis till mig för ett tag sen, och hon tog reda på ip-numret och det visade sig vara någon hon kände som skrev allt detta. Detta klassas ju som trakassierer, så det tycker jag absolut du ska anmäla! Korkade människor det finns, varför inte sprida glädje istället? ;s

2008-12-11 @ 11:06:44
URL: http://majahqvist.blogg.se/
Postat av: Angel

åh gumman då,va tråkigt :(

2008-12-11 @ 11:11:03
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Angel

nej va tråkigt,hoppas d ordnar sig

2008-12-11 @ 11:11:55
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: lotten

det har hänt mig förut också :/ super jobbigt men till slut fick jag veta vem det var!

2008-12-11 @ 11:13:57
URL: http://charloppiey.blogg.se/
Postat av: marlene persson

Du skriver en av de bästa bloggarna och jag blir så glad varje ggr jag ser en uppdatering på bloggkoll, idioter finns det överallt,,, tråkigt att de måste utagera sin ilska över sina egna liv på andra!!

2008-12-11 @ 11:32:32
URL: http://amazingm.blogg.se/
Postat av: Erica

Hej,

avundsjuka kan göra vissa tjejer otroligt korkade och elaka..



vill tipsa om en bok som jag nästan läst färdigt nu,

författaren heter Eckhart Tolle , boken En ny jord , ditt inre syfte.

Såg på Oprah , hon sa att det var en av de bästa böcker hon läst.

Den är lite seg i början men när man kommit in i den och börjat förstå hur han tänker så är den kanon.

Måste nog läsa den en gång till...för att förstå ännu bättre.

Det handlar mycket om hur ens ego funkar, och varför an reagerar som man gör på vissa saker mm.

Jag började läsa den för jag var så otroligt trött på negativa, skeptiska människor runt omkring mig , bla på min arbetsplats.

Och för att jag fick sån ångest när jag vabbar osv ( har tre småttingar).Tänkte jämt vad ska de tycka om mig som är borta nu igen osv.Men nu fokuserar jag på det som händer för dagen och boken har hjälpt mig en del!

Svårt att inte låta bli att ta åt sig när folk är elaka , men det säger ju en hel del om hur de mår osv..

Ha en bra dag / Erica

2008-12-11 @ 11:41:39
Postat av: Linda

hoppas det löser sig! vissa människor är ju helt störda.

2008-12-11 @ 11:44:31
URL: http://nerdy.blogg.se/
Postat av: Tina

Jag tycker det är struntsamma om det klassas som trakasserier eller inte, ANMÄL! Ingen som har rätt att göra intrång på ditt liv med elaka kommentarer. Hände mig tidigare, fast blev trakaserad via sms från en kontantkortstelefon. Jag anmälde denne och skicka ett sms att ärendet var nu hos polisen, och vips så slutade smsen komma. Tyvärr gick det aldrig att kolla vem det var, men jag blev kvitt henne iaf. Så självklart ska du vidta åtgärder.

2008-12-11 @ 11:54:30
URL: http://ting84.blogg.se/
Postat av: Sofia

Många sjuka typer verkar härja på nätet och allra värst måste det vara att bli utsatt anonymt av någon man känner!!! Nu har jag inte läst vad som skrivs men det är ju lätt att tro att någon är avundsjuk för att du ser så otroligt bra ut och lever ett å sglamouröst liv! Jag tycker absolut att du ska polisanmäla!

Hörde en intervju med Dominika Percinzky, hon hade blivit utsatt för någon galning på sin blogg och när hon fick veta vem det var så publicerade hon dennes namn och personnummer på bloggen så det j-a sjuka typen fick skämmas! (men sen blev hon tvungen att ta bort det men jag tror det fick honom att slua iallafall!)

Hoppas verkligen att det upphör! NU!

kramar om

2008-12-11 @ 12:08:01
URL: http://www.sferrer.blogspot.com
Postat av: jossefiin

Så hemskt! Jag tycker absolut att du ska anmälla idioten. Verkar vara någon person som är avundsjuk på dig. Detta är inget man ska acceptera!



Jag tycker du är en underbar person och verkar vara en otroligt bra mamma! :)



Ta hand om dig och din familj och glöm inte att vi finns för dig dina trogna läsare som gillar dig väldigt mycket för just den du är!



Massa kramar! <3

2008-12-11 @ 12:12:07
Postat av: fre

Det var det värsta! Du som verkar vara en helgo tjej rakt genom.



Hoppas det reder sig och du hittar din julkänsla:) Kram

2008-12-11 @ 12:16:09
URL: http://fredaom.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hej Therese, jag har försökt nå dig igen o jag förstår om du har mkt men hör av dig nångång är du snäll... jag försöker få kontakt med dig på detta sätt... jag ger snart upp!



Kram Sanna

2008-12-11 @ 12:20:08
Postat av: Mahlin

Hej!

Det har hänt samma sak för mig och jag polisanmälde det och det gick inte vidare för att dom tyckte det inte var allvarigt! Det var allvartigt för mig, det har förstört hela mitt självföretorende och 2 år under mitt liv, nu är jag påväg upp igen som tur är. Men jag fick reda på att det var min föredetta bästa vän som hade hållt på. Jag tycker det är sjukt att dom inte gick vidare med saken för dom hade fått reda på vilka det var och sånt. Jag tycker ablout att du ska anmäla det och visa hur allvarligt ett sådant fall är. Tycker synd om dig, vet hur det känns.

Kram Mahlin

2008-12-11 @ 12:33:16
URL: http://mahlinmaria.blogg.se/
Postat av: Tina

Gud vad tråkigt, jag brukar tänka att personer som gör sådana saker. Måste var väldigt olyckliga och vill att andra sk må minst lika dåligt. Dom har inget liv alls. Försök att inte ta åt dig, lättare sagt än gjort. Stor kram i alla fall

2008-12-11 @ 13:09:38
URL: http://itulpanensland .blogg.se/
Postat av: detzi

ja, ibland finns bara inte orken där. hoppas verkligen att allt löser sig, för det intrycket jag har fått av dig är att du är en extremt söt/tuff mamma och det kan ingen ta ifrån dig ! :)



ha en underbar dag <3

2008-12-11 @ 13:25:06
URL: http://detzi.blogg.se/
Postat av: Ninni

Det är så enkelt att vara tuff när man kan vara anonym. Törs man inte säga något öga mot öga så ska man fan inte säga något över en blogg, känns som att den personen inte lämnat högstadiet ännu. Jag håller tummarna för att det fungerar att anmäla, så du får veta vem det är och sätta henne/honom på plats och kunna försvara dig själv på ett helt annat sätt. Och då kanske även andra som håller på så här inser att det kanske är dags att sluta. Hoppas du får en bra dag och en härlig helg, tack för en bra blogg. Kram!

2008-12-11 @ 13:52:04
Postat av: monika

Tråkigt.... Värst är väl att det kanske är ngn i din omgivning. Ta reda på vem tycker jag.

Ha en bra dag =)

2008-12-11 @ 14:04:21
URL: http://ensamamamman.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vad trist. Alltid nån som ska förstöra med idiot kommentarer. Hoppas din dag blir bra ändå. Och jag undrar också vart solen är!?

2008-12-11 @ 14:08:35
URL: http://modeskytt.se
Postat av: sandra

Hej tjej!!! Fy fan va jobbigt och jag tycker absolut att du ska anmäla. Någonstans måste det få ett stopp och är det genom att anmäla så skulle jag göra det.

Jag hoppas att personen fattar nu att du menar allvar och ger upp. Jobbigt !!!

Kram iallafall och hoppas att allt löser sig.

2008-12-11 @ 14:22:20
URL: http://sandrasfamily.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hejsan älskar din blogg! ;) Hata såna som ska göra att andra människor mår dåligt. jag tycker att du verkar va en mycket trevlig människa ;)

2008-12-11 @ 14:22:51
Postat av: Maria - Fashion, Fame and Everything in Between

Gud va hemskt!Jag är inte så insatt men kolla med polisen om det går att anmäla. Jag förstår inte hur sådana människor fungerar. Hur kan man medvetet välja att göra någon illa. Usch! Hoppas allt är bra annars, kramar!!

2008-12-11 @ 14:24:53
URL: http://mariamelle.blogspot.com
Postat av: Kristina

hejhej, ja vill bara säga att ni blogg e sjukt bra, den bästa enligt mej:) , o ja tkr att du borde anmälla personen

2008-12-11 @ 14:28:25
Postat av: Amanda

Gud vad tråkigt att någon trakasserar dig. Sånt är så jävla trist och fegt och det tyder ju bara på avundsjuka eller att personen försöker klanka ner på någon annan för att den tror sig må bättre av det. Blir så jävla förbannad på såna där fega jävlar som skriver anonyma kommentarer och tar sig tid till att TRAKASSERA någon! Polisanmäl det och ta reda på ip-nummer! Hoppas du känner dig bättre nu, kram! :)

2008-12-11 @ 15:14:22
URL: http://amanddaj.blogg.se/
Postat av: Caroline

Man blir så trött när man läser om dessa människor som bara vill FÖRSTÖRA för andra istället för att leva sitt eget liv. Jag kan tänka mig hur dåligt du bör må över detta och tycker vekligen att du ska försöka göra en anmälan av personen i fråga så att "den" förstår att det INTE är okej att bete sig hur som helst mot folk! Jag älskar din blogg och det du gör och vill bara tack dig för den tid du lägger ner för att vi som läser ska få kolla in på en så bra blogg som möjligt! Kämpa på och ge aldrig upp! What doesn´t kill you makes you stronger!

2008-12-11 @ 15:26:18
Postat av: Malin

Nej fy vad tråkigt! Klart att du ska anmäla - man ska aldrig behöva bli trakasserad och förtalad.

2008-12-11 @ 15:30:03
URL: http://majblomma.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åååh vad arg jag blir. Den idioten är bara avundsjuk! För att du har en så bra blogg, och så fin. Kan man inte bara vara glad för någon annans skull någon gång? Att en del alltid måste bli så förbannat avundsjuka att de ska bli elaka och kränka andra.

2008-12-11 @ 16:27:52
URL: http://sandraamb.blogg.se/
Postat av: Elin

usch va trist att människor ids hålla på så. jag vet inte om man kan anmäla sånt, men det borde man väl? kolla upp det iaf. hoppas att du får ett slut på det hela. kram

2008-12-11 @ 16:49:20
URL: http://elliinh.blogg.se/
Postat av: CARRO-ELLA

Usch jag tycker synd om dig.. men du ska veta att det är hur många som helst som älskar din blogg! Den är bäst! Synd bara att det inte är så många uppdateringar längre men jag förstår, nu när du har börjat jobba och sen när du kommer hem vill du ju va med din man och dina barn.. Men jag e glad när det kommer upp nya inlägg! Kram

2008-12-11 @ 17:48:32
Postat av: Agge

Väldigt tråkigt att vissa personer ska håller på så men jag bli i alla fall oftast mycket glas när jag läser din blogg och gillar den super mycket. Alla bra tips, tävlingar och skvaller/nyheter. =) Och du är super duktig på bloggandet! Hoppas personen slutar upp snart. Men ja tänk på ALLA trevliga bloggläsare som uppskattar dig så mycket! =) Kramar

2008-12-11 @ 18:36:53
URL: http://piiskamig.blogg.se/
Postat av: Anna

Fy vad trist! Hoppas det ordnar sig. Jag har saknat ditt bloggande :) Kram

2008-12-11 @ 19:18:49
URL: http://luella.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Men usch! Hoppas det ordnar upp sig! Din blogg är supermysig och bra, gillar i den i mängder!

Stor kram

2008-12-11 @ 20:17:00
URL: http://shopaholicvickan.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Men usch! Hoppas det ordnar upp sig! Din blogg är supermysig och bra, gillar den i mängder!

Stor kram

2008-12-11 @ 20:17:10
URL: http://shopaholicvickan.blogg.se/
Postat av: Jessica

Det är inte lagligt att förtala någon, gör en anmälan till polisen enligt Brottsbalken 5 kap. Anmälan kan man alltid göra iallafall, om det sedan juridiskt går att bevisa vet jag inte men det kan polisen hjälpa dig med.

Bra att du säger ifrån!

2008-12-11 @ 20:23:30
URL: http://vagavinn.blogg.se/
Postat av: Jenny

nej men usch! det går att polisanmäla som sagt, det borde du nästan göra. om personen inte lägger av efter det här blogg-inlägget så är det väl något fel i huvudet på han/hon...

hoppas dagen blev lite bättre för dig sen! kramar

2008-12-11 @ 20:42:00
URL: http://pennypie.blogg.se/
Postat av: Å

Hej!



Strunta i personen... Du ger bara näring å dennes beteende genom att uppmärksamma det. Jag vet inte helt vad det rör sig om eftersom jag inte läst din blogg så regelbundet men om du tänker efter riktigt noga kan du säkert gissa dig till vem det är som trackar dig...



Kram å lycka till!



2008-12-11 @ 20:59:19
Postat av: annawii

Men usch vad jobbigt gumman :(. Jag hoppas att du kan få reda på vem det är så att du kan ta ett snack face to face för det är inte schysst av någon man känner att skriva en massa skit här. Väldigt fegt av den personen!



stor kram och hoppas du blir piggare!

2008-12-11 @ 22:22:32
URL: http://annawii.devote.se
Postat av: Lotta

Polisanmäl, jag älskar din blogg läser varje dag och vill inte att du ska ledsna och sluta pga dumma kommentarer så jag säger det igen polisanmäl dom.

2008-12-11 @ 22:49:07
Postat av: Olelsi

Jag läser ofta din blogg, kanske för ofta (skratt). Alltid något nytt...

Du har en jättemysig blogg, så sluta inte!!



Sov gott och nya tag i morgon....

2008-12-11 @ 23:52:53
URL: http://olelsi.blogg.se/
Postat av: Anna Phe

Trist att vissa människor inte är mognare än så. Endast patetiskt och pinsamt :/

2008-12-12 @ 01:58:26
URL: http://annaphe.se

Tack för att du vill kommentera!
Om du undrar något eller vill komma i kontakt med mig kan du även mejla mig på: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0