-Tävling- Vinn ett presentkort värt 1000.- på liveit.se


Då va det dax för en liten tävling igen!

BBC har nu kommit till Sverige och vill gärna veta vilka program som NI tycker är bäst. Gå in på http://scandinavia.bbclifestyle.com/ och titta på TV-tablån för december. Kommentera sedan här vilket program du tycker är bäst, berätta gärna varför och vad du vill se mer av. Det mest intressanta svaret vinner en upplevelse värd 1000 kr från www.liveit.se. Tävlingen gäller till den 18/12."

Lycka till!

Ps: vinnare från tidigare tävlingar presenteras imorgon, förlåt att det dragit ut på tiden...
Kommentarer
Postat av: Mrs_A

Jag älskar alla slags matprogram så då skulle jag välja "The Naked Chef " med Jamie Oliver.

Vem kan motstå hans matlagning?



Skulle även vilja se "What not to wear", för att unvika alla klädkatastrofer man tidigare tyckt att man sett så sexig ut i :)Man ler mot kameran och känner sig superhet, visar sig sen att man sett mest fyrkantig eller som att man dragit på sig ett korvskinn. Sånt skulle man helst vilja undvika :)

2008-12-09 @ 14:49:15
URL: http://emiracle.blogg.se/
Postat av: Angel

what not to wear

2008-12-09 @ 14:49:36
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Malin

"Fantasy home by the sea" verkar vara ett väldigt fängslande program. För det är ju drömmen: att bo med kluckande hav precis utanför dörren. Det ska därför bli spännande att se vilka par som verkligen är beredda att flytta från deras hemstäder, där kanske alla deras vänner bor, för att få leva den drömmen. Underhållande blir också att se vilka sorters hus man kan få för olika stora budgetar. Själv har jag inte alls möjlighet att flytta till ett hus vid havet, eftersom jag kommer vara fattig student ett tag till, men program som "Fantasy home by the sea" får mig att drömma ett slag. En dag hoppas jag att jag får stå inför samma beslut som de gör...

2008-12-09 @ 14:55:38
URL: http://majblomma.blogg.se/
Postat av: Jessica

"What not to wear" är en typisk tvshow man gärna ser bara för skojs skull eller när man har tråkigt. Programmet i sig är inget man skulle nörda i timmar men konceptet är så pass intressant att man gärna ser på det istället för Dr Phil, Supernanny och Oprah som jag jämt fastnar framför. Framförallt är det inte lika deprimerande som dessa program och på så sätt kommer man slippa ta över deras depressivitet på sig själv vilket är svårt att undvika. Fast jag vet inte, kanske "What not to wear" kan göra en deprimerad också om de plötsligt håller upp ett plagg som man själv har.

2008-12-09 @ 15:54:39
URL: http://sayyouwill.blogg.se/
Postat av: Erica

Jag gillar Nigella eftersom hon alltid lagar enkel men god mat som är lätt att ta efter. Jag som precis flyttat hemifrån behöver ofta lite hjälp på traven och det får jag av henne. Detsamma gäller för Jamie Oliver...

2008-12-09 @ 16:04:14
Postat av: Sandra

What not to wear!! Är ett solklart val, egentligen är jag skarp motståndare till sådana här program, men vem kan motstå Trinny och Susannah? Ärligt talat så är deltagarna i deras show i desperat behov av hjälp! =) Dessutom kan man själv kan sitta o mysa i soffan i sina slitna gympabyxor som borde ha lagts på hyllan för länge sedan och skratta åt andras modemissar... =) För själv är man ju inte sådan? =)

2008-12-09 @ 16:55:15
Postat av: Moa08

Jag älskar Nigella, för hon gör så enkel/god och lyxig mat. Helt perfekt, en bra sysselsättning när pengarna inte räcker till shopping :)

2008-12-09 @ 17:07:57
Postat av: Elsa

Ching's Kitchen vore kul! Känns som att vi har sett alla matlagningsprogram som finns att se så är det kul med ett program med en speciell "nisch". Jag vill kunna laga lika god mat som vår take-away Thai här hemma!

2008-12-09 @ 17:37:30
URL: http://minipinan.blogg.se/
Postat av: Angela

Ja det msåte ju bli den nakna kocken då.. Han lagar mat inom alla olika områden och så är han ganska rolig att lyssna och titta på.



A

2008-12-09 @ 17:41:42
URL: http://trollskogen.blogg.se/
Postat av: CherryCheek

- What not to wear -

Verkar vara en underhållande serie, som kan locka många skratt! Speciellt när man sitter hemma ensam, sjuk och snörvlig och inte känner för att titta på något matlagningsprogram, eftersom aptiten är i bott med hälsan, och inte heller är sugen på en amerikansk drama-serie som går i repris för tolfte gången. Sedan är det väl inte heller så tokigt att man kommer på sina egna klädmissar heller ;)

2008-12-09 @ 19:59:34
URL: http://CherryCheek.blogspot.com
Postat av: Jessica

Helt klart NAKNA KOCKEN, go Jamie Olliver! Ingen kan påstå annat än att han är en grym talang i köket, men även en väldigt inspirerande person. Jamie har ett mycket speciellt sätt, attityd och personlighet som tilltalar de flesta.



Dessutom är hans mat väldigt inspirerande med ett varierat utbud, det tycker jag är kul. Jag själv är ingen stjärna i köket. Helt ärligt är jag inte så värst intresserad av matlagning, godare att äta än att tillaga. Men Jamie har något som tilltalar mig även om det är svårt att sätta fingret på vad som gör honom till Jamie.



Håller du med mig? Kram <3

2008-12-09 @ 20:26:14
Postat av: En Mölnbobos Liv - Mammablogg

Jag avskyr att laga mat men när jag ser Jamie Oliver i Naked chef så blir jag så inspirerad. Han gör ofta enkla men smakfulla rätter.



Det är mitt favoritprogram. Jag ser gärna mer av inrednings och reseprogram.



2008-12-09 @ 22:44:27
URL: http://www.annakarlsson.se/blogg/
Postat av: Cinsaga

Alla matlagningsprogram - för att förhoppningsvis få lite inspiration till våra veckomatsedlar som mest börjar bli spagetti och köttfärssås, fiskpinnar och några andra stående rätter - i brist på roliga idéer och tid

2008-12-09 @ 22:55:21
URL: http://www.metrobloggen.se/cinsaga
Postat av: victor

Hej,Jag skriver om åldrandet och hur vi ska göra för att besegra åldrandet och leva i tusentals år, Åldrandet är en sjukdom som dödar massvis med gamla människor varje dag,alldeles i onödan har det visat sig.Kolla gärna in min blogg:)

2008-12-09 @ 23:00:57
URL: http://victorbjoerk.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Jag tycker definitivt att The Naked Chef är bäst. Jamie gör fantastiskt inspirerande mat och har stor koll på närproducering och ekologi. Han är en perfekt inspirationskälla i vardagen och jag blir alltid lika sugen på att laga mat när jag ser hans program.

Så därför är det inte heller så konstigt att de programmen jag vill se mer av är just matlagningsprogram! Det är så svårt att vara inspirerad till att laga ny mat hela tiden, men de programmen är verkligen till stor hjälp för att finna glädjen i köket!

2008-12-09 @ 23:33:20
URL: http://www.metrobloggen.se/magnifique
Postat av: Anna Phe

Alla program verkade intressanta, kul med inspiration i vardagen. The Naked Chef är roligt, alla sorters matprogram, hur många gånger har man inte stått i köket och tvekat över dagens middag, vad har man inte ätit mer än tusen gånger. Insiration för hemmet, kanske bara en förgklick för ögat, sätter igång skapandet av alla möjliga former i livet. Något jag däremot ville se mer av är relationprogram, är det något man kan grubbla sig mållös på, så är det kärlek, sex och samlevnad. Det tycks liksom vara ett ämne vi aldrig blir fullt lärda inom, att leva med varandra fullt ut, alltid något nytt, alltid något att lära. Utbudet handlar ju om lifestyles, så det skulle ju onekligen passa in :)

2008-12-10 @ 00:12:29
URL: http://annaphe.se
Postat av: erika

What not to wear skulle vara intressant att se mer av.

Bra att se vad man INTE ska ta på sej. Man vill ju utveckla sin egen stil och de e inte så lätt med alla som säger hela tiden att det här ska man ha på sig. lättare då att få reda på vad man INTE ska ta på sej.

2008-12-10 @ 08:45:42
URL: http://www.metrobloggen.se/bravinster
Postat av: Malla

Jag fullkomligt ÄLSKAR BBCs kanaler och då främst fd Food som numera ingår i Lifestyle kanalen. Den kanalen kommer att bli en HIT i alla fall hos mig eftersom många av deras program redan nu är mina favoriter. Nigella, What not to wear, Naked Chef, Masterchef goes large etc är mina absoluta favvo program. LOVE LOVE LOVE!!! Just cant get enough...

2008-12-10 @ 09:06:14
URL: http://www.metrobloggen.se/malinolson
Postat av: majaaaaaa

Nää, matprogram finns det för många av! What not to wear verkar riktigt kul, och faktiskt intressant. Jag tror att det lockar till sig skratt från många åldersgrupper. Om man kikar på matprogrammen, är de ju inte precis riktade mot tonårsgruppen. Och det är ju, trots allt, vi som spenderar mest tid framför elektroniken ;)

2008-12-10 @ 12:03:08
URL: http://majahqvist.blogg.se/
Postat av: annelie

Jag skulle svara:Fantasy homes by the sea. Alltid härligt att se andras hem och få drömma sig bort och få inspiration till sitt eget hem. Annars tyckte jag att tablån såg bra ut kul med mkt matlagnings program!

2008-12-10 @ 12:03:55
URL: http://almondine.blogg.se/
Postat av: Tina

Jag är ju en "sucker" för matprogram så "Ching´s kitchen","Nigella" å "Naked chef" är ju mitt område, men "What not to wear" lät ju som ett program som kan locka fram diverse skratt OCH tankeställare..... Sen brukar ju engelsmännens torra humor tilltala mig också....

2008-12-10 @ 12:07:52
URL: http://dontforgetyourbeaver.blogspot.com
Postat av: Lina, Keep it simple

Mer Jamie till svenska folket, Nakna kocken, gärna naken på riktigt ;)

2008-12-10 @ 12:56:40
URL: http://metrobloggen.se/sambo
Postat av: Elisar

Hej :D Mitt favorit progrma är desperate housewives för att den handlar om kvinnor om hur det är när man bli vuxen och vilka problem man stöter på när ens förhållande börjar gå segt och att det kan leda till otrohet eller andra saker :)

2008-12-10 @ 13:46:06
URL: http://eelliizz.blogg.se/
Postat av: Martina

Jag skulle absolut välja The naked chef, med Jamie Oliver, då jag bara älskar att laga mat.

& han inspererar en som sjutton, han är helt otrolig, & brinner verkligen för det han gör, vilket inte så många gör!

Han är kreativ & provar på nya saker, & säger alltid att man inte behöver följa recepten till punkt & pricka, utan kan göra & välja sådant man själv tycker om.

Han uppmuntar folk att tro på sig själva, framför allt i köket, & har fått både gammla som unga att vara mer framåt & intresserade av matlagning! :)

2008-12-10 @ 15:38:04
Postat av: sandra

HEJSAN ! jag tycker The naked chef eftersom han har sån otrolig talang för mat, han gör det han tycker om och visar det verkligen! han inspirerar andra enormt....

2008-12-10 @ 15:56:58
Postat av: Ebba's mamma (Angelica)

Hej,

Jag tycker att "What Not To Wear" äer det bästa även om det inte är lika bra som när Trinny och Sussanna hade det. Det är alltd kul att se "riktiga" människor få hjälp med kläder och styling. Plus att man själv får massor med tips :-)



Kram,

2008-12-10 @ 21:00:56
URL: http://mideco.blogg.se/
Postat av: Pontus

What not to wear, sjukt kul samtidigt som man inspireras. Det är nog den inre djävulen i mig själv som njuter då jag kollar på detta progra,m då jag roas av andra katastrofala klädmissar :) Rent utsagt elak eller endast skadeglädje?

2008-12-10 @ 21:10:01
Postat av: Carola

Har precis kollat på Design Rules, och det är jätte bra, gillar programledaren(vad han nu heter). Han har haft Engelska designprogram tidigare och jag gillar hur han pratar.:)

2008-12-11 @ 20:15:41
Postat av: Hajrija

Ojj inte är jag den enda som gillar Nigella och matprogram, det enda jag kollar på typ. :O



Jag älskar henne, hon är Englands Leila ! ^^

En 16 årig tjej måste ju hämta sin inspiration från nånstans !



Jag skulle vilja se mer av Masterchef goes large ! Det är lite så att man får se hur jobbigt det egentligen är att laga mat, och man lär sig :D !

2008-12-12 @ 14:46:04
URL: http://babyhajen.blogg.se/
Postat av: Fanny

När får vi reda på vinnarna av alla tävlingar? :)

2008-12-13 @ 20:47:46
URL: http://baarajaag.blogg.se/
Postat av: anneli

Min favorit är utan tvekan The Naked Chef, han är en grym kock och hans glädje i köket smittar av sig och får mig (nästan) att slänga mig över grytorna själv. Har dock lurats många gånger av namnet "naked chef" för inte sjutton står han naken heller.



Jag skulle vilja se mer indrednings- och/eller modeprogram. Det är nämligen alltid roligt att få inspiration ifrån andra. =)

2008-12-14 @ 17:50:03
URL: http://annelilinder.blogg.se/
Postat av: nenne

wath not to wear eller leila :)finns inga bättre program-..

vet inte riktigt vad jag ska skriva :P

kram

2008-12-14 @ 22:03:51
Postat av: juliaw

kan du inte lotta ut en ipod nano i rosa :D?

2008-12-15 @ 14:39:01
URL: http://juwallin.blogg.se/
Postat av: Maja Gräddnos

Jag älskar Jamie Oliver, alltså nakna kocken. Han är så läcker att man vill äta upp HONOM också, inte bara maten!!!

2008-12-16 @ 15:01:58
URL: http://majagraddnos.wordpress.com

Tack för att du vill kommentera!
Om du undrar något eller vill komma i kontakt med mig kan du även mejla mig på: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0