Dåliga ideal

Dagens ideal är helt galna.. Helst ska man ha en kropp som en 12 åring..
Just nu gå det en dokumentär serie på 3.an som går ut på att två reportrar ska gå ner till storlek 0 vilket motsvarar image407ungefär en 6 årings propotioner. I denna serie får man se hur  kvinnorna svälter sig själva på olika sätt och ger tips om hur man ska gå ner så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt. Skrämmande...
Jag ska inte ljuga jag är inte heller nöjd med min kropp.. Skulle gärna ha plattare mage och lite mer rumpa... Men jag har fött två barn (väger mellan 49-52 kg och kan äta vad somhelst utan att gå upp i vikt) och det syns knappt så jag får vara nöjd. Varför slösa bort ett helt liv med att gå och vara missnöjd..

När är det nog?

Jag tycker också att det är snyggt att vara smal, men inte onaturligt smal. Men vad är egentligen smal?
I Hollywood anses Jessica Alba vara en kvinna med mycket former..Hur galet är inte det.
För mig är hon smal och Tex Viktoria Beckham är nästintill anorektisk...

Inte kan någon människa tycka att det är snyggt att vara så här smal?

Vart går gränsen för att vara för smal för dig?
Kommentarer
Postat av: Cecilia

Nämen usch vad hemskt! Jag vill gå ner några kilon men om jag skulle välja mellan att istället gå upp eller se ut så där så skulle jag lätt välja att gå upp!

2007-07-23 @ 19:44:40
URL: http://cillenl.webblogg.se
Postat av: Johanna

Hej, jag gillar verkligen din blogg, du skriver väldigt roligt och intressant! Jag har inte hängt med hela tiden så jag tänkte bara fråga, vad heter dina barn?

2007-07-23 @ 20:47:23
URL: http://guldklimpens.blogg.se
Postat av: Kristina

Usch vad hemskt. Själv vill jag gärna gå ner lite i vikt, men att välja mellan det där och att må bra så mår jag ju helt klart hellre bra. Anser oxå att dagens ideal är sjukt, Alba är enligt mig INTE kurvig utan SMAL och Beckham är farligt smal.

2007-07-24 @ 07:17:40
URL: http://thisis.blogg.se
Postat av: Ellinor

Usch.. Jag håller verkligen med dig- idealen idag är helt galna! Och Alba är ju inte kurvig! Hon är ju pinnsmal! Jag är som du, dvs smal och går sällan upp i vikt, men jag är aldrig helt nöjd. Hemskt att samhället tankar oss med bilder som bara gör oss illa. Frågan är vad man kan göra för att få ändring på det här.

2007-07-24 @ 07:36:14
URL: http://mariaellinor.blogg.se
Postat av: Jessika

Det är inget fel med att vara smal, det är snyggt men det ska vara sunt.. En smal vältränad kropp är både sunt och snyggt. Det ska vara muskler, inte ben:) Förresten, vilken dag och tid går den där serien?

2007-07-24 @ 08:41:18
URL: http://jesshikaah.blogg.se
Postat av: jordii

fy fan vilken äcklig bild. Jag håller med dig Jessica Alba är inte kurvig, hon är smal.

2007-07-24 @ 10:56:05
URL: http://jordiis.blogg.se
Postat av: ahren

Å fy vilken bild!

2007-07-24 @ 12:44:47
URL: http://ahren.blogg.se
Postat av: Malin

Jessica Alba borde inte anses som kurivig.. hon har en snygg kropp, medans Victoria Beckham är alldelesen för smal. det är verkligen inte snyggt. jag tror nog att man känner själv då man är för smal, vissa som tex jag har jättesvårt att gå upp i vikt medans andra gör dt jättelätt. men denna bild är verkligen skrämmande, ingen borde se ut sådär.

2007-08-09 @ 19:21:03
Postat av: jej

fyfan

2008-05-08 @ 17:14:27
Postat av: Marit

Jag själv anser att du har skit snygg kropp.

Jag som inte ens fött barn och är 18år, väger 10 kg mer än dig :/

62kg dvs.

2008-08-19 @ 02:19:06

Tack för att du vill kommentera!
Om du undrar något eller vill komma i kontakt med mig kan du även mejla mig på: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0