Titta på dina händer.. andra gör det...

image940

Känns outfiten trist? Då kan lite färg på naglarna lyfta hela din outfit..
Jag målar sällan naglarna, men jag tycker att det är riktigt snyggt.. Dock så har jag inte hittat något bra nagelack som håller mer än en-två dagar innan det börjar flagna... Funderar på att beställa hem något av dessa underbara lack från Essie, perfekta färger nu till jul och nyår...

Några tips på vägen:
"Det finns ett par viktiga regler när man använder nagellack. Börja alltid med ett lager underlack som hindrar naglarna från att missfärgas. Låt underlacket torka i 5 minuter. Rulla nagellacksflaskan mellan handflatorna istället för att skaka den, då värms lacket upp och rinner lättare. Öppna flaskan och ta inte mer lack än vad som räcker till 3 penseldrag. Det första lagret lägger man mitt på nageln, från nagelbandet och uttåt varpå de andra två på sidorna. Låt torka i minst 10 minuter och måla sedan på ett andra lager. Efter ytterligare 10 minuter målar man på ett överlack som skyddar hela konstverket. Nu ska det torka i 30 minuter för ett perfekt resultat. Lycka till!"

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag kör stenhårt på rött! =) Älskar det! Fast eftersom man man är småbarnsmamma så blir det flammor fort, mycket vatten, disk, tvätt. Men va tusan! Rött!

2007-12-12 @ 18:33:49
URL: http://car0linesblogg.blogg.se
Postat av: Sia

Bra tips om hur man får till nagellacket. Dessvärre tar det mer än 30 min innan lacket är torrt rakt igenom. 1 timme per lager tar det, innan allt är riktigt riktigt torrt. Yttorrt däremot, det blir nagellacket på ca 5-10 min.
Ha de!

2007-12-13 @ 11:53:30
URL: http://ssiiaa.blogg.se

Tack för att du vill kommentera!
Om du undrar något eller vill komma i kontakt med mig kan du även mejla mig på: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0