Skönhetstips!

x
        Bra smink och skönhetstips kan man aldrig få för mycket av. Därför tänkte jag att jag skulle dela med mig av detta tips som jag använt mig av i många år. Hittade även en bild på hur man ska göra i senaste nummret av Veckorevyn..

För att skapa en illusion av ett snyggare och fylligare byst så kan man använda sig av foundation, solpuder eller ett röd/brunt rouge. Jag använder rouge. Pensla på lite precis vid bröstens rundning/klyftan (som på bilden) och sudda ut.. Vips så har du trollat fram lite större bröst .Snyggt och mycket billigare än att gå till farbror doktorn..

Har ni något bra skönhetstips som ni vill dela med er av? Skriv det då som en kommenar i detta inlägg. De bästa tipset publiceras här på bloggen och belönas med en liten present! Ni har på er till imorgon (5/6) 23,59...
Kommentarer
Postat av: Keeva

jag har faktiskt ganska många (:



Om du nån gång vaknar med påsar under ögonen, ska du spola en liten metall sked i kallt vatten och sedan hålla den mot ''påsen'' i ca en minut.



Har du problem med att vässa ögonpennan, att den bryts av precis när den blev vass ? Det kanske är för att den är för mjuk, lägg en i frysen i ca 30 minuter och sen vässa, då blir den perfekt.



Värm upp din ögonfransböjare med hårfönen så får du ett mycket bättre resultat.



Slut på ansiktspeeling ? Havregryn som blandas med vatten till en kräm blir en mild och behaglig peeling som snabbt och effektivt ta bort döda hudceller.



Det var några i alla fall ;)

2008-06-04 @ 12:10:38
URL: http://kiiviie.blogg.se/
Postat av: Agnes

För att få mjuka fötter när man vaknar är ett bra tips att ta olivolja på fötterna och sätta på ett par gamla strumpor. När du vaknar är fötterna superlena!



Sen ska man väl dricka mycket mycket vatten och alltid (!) smörja in sig med solskyddsfaktor ;D

2008-06-04 @ 12:52:45
URL: http://agnesroos.blogg.se/
Postat av: Ahnna

Jag kommer med ett tråktigt men viktigt. LE, ett leende är underbart. Sura miner kan man ha för sig själv./ahnna

2008-06-04 @ 12:53:04
Postat av: Natalie B

Det här är kanske inget skönhetstips.. men om man är ute efter att det ska se ut som att man har större bröst, så ska man göra "lyft-tricket" - det går ut på att man helt enkelt tar tag i behåhupan och håller en utåt, sedan ta man tag i bröstet och lyfter det uppåt och framåt..vet inte om jag förklarar så bra, men man sticker ner handen i kupan å placerar brösten så att bh:n trycker ihop..detta ger garanterad ett intryck av större bröst :)

2008-06-04 @ 12:53:29
URL: http://natalieb.blogg.se/
Postat av: Zara

Det här låter väldigt ofräscht, men funkar. Hemorrojdsalva, som kan köpas på apoteket billigt, funkar både mot påsar under ögonen och finnar. Genomblödningen till det drabbade området minskar= svullnaden lägger sig. Kanske inget man stoltserar med i sminkväskan, men ändå :-)

2008-06-04 @ 12:57:42
URL: http://zara.blogg.se/
Postat av: Caroline

Två av mina bästa skönhetstips som jag använder själv flitigt! Förutom daglig ansiktsvård (tvätt,fukt m.m) så är avokado eller avskylda te-påsar mirakelkurer för trötta ögon! 10min och påsarna är borta! Ett annat knep som är midre känt är Bvitaminer. Jag får lätt sol eksem på sommrarna och måste då få i mig ett ämne som bara finns i Bvitaminer. Men efter en kur med B-vitaminer på någon vecka så ser även min hy strålande ut! Tar dessa tebletter även om det inte är sommar, just för att min annars unga tonårshy blir fräsh igen :)

2008-06-04 @ 13:14:46
URL: http://crownley.blogg.se/
Postat av: Emelie Jonsson

Detta e kanske inte ett skönhetstips men tillhör nog ändå den kategorin. Om du vill att parfymen ska hålla hela kvällen o slippa ta med dig hela flaskan ut, kan man när man gör sig i ordning spreya lite parfym i håret o sen e d bara o kamma igenom håret under utekvällen så aktiveras parfymen igen. :) Annars så kan lite skimmer på näsbenet o ögonvrån piffa till en makeup som förstörts under sommarens heta kvällar ..

2008-06-04 @ 13:31:02
Postat av: Starmama

Mitt bästa skönhetstips är för håret. Natusan Kids balsamspray i en gul liten flaska. Får alltid en massa komplimanger från min frisör att hur jag sköter mitt hår :-D

2008-06-04 @ 13:44:16
URL: http://starmamas.blogg.se/
Postat av: Sara - Dagens Positiva

Tack för tipset! :)

2008-06-04 @ 14:23:52
URL: http://dagenspositivaste.blogspot.com
Postat av: Emma

För att få en illusion av fylligare överläpp så kan man ta en vit ögonskugga och måla i mitten av överläppen (där de går ner) och sen måla utåt på varje sida. Sen suddar man ut lite. Det ser direkt ut som att man har fått större (fylligare) läppar utan att ha sprutat in botox, restylane m.m. :)

2008-06-04 @ 14:23:57
Postat av: Beccy

Ett mycket lovande skönhetstips som jag nyligen upptäckt är att smörja in benen med rapsolja efter rakning/vaxning/epilering. Då slipper man röda blemmor som vissa kan få som har grov hårväxt (som jag)och benen blir otroligt lena och glänser snyggt. Rapsoljan luktar inte heller som ex olivoljan gör, och är billig att handla!

2008-06-04 @ 14:36:02
Postat av: gabriella

ta lite concelaer under läppen så ser läpparna större och fylligare ut.



ett annat tips är att smörja in ögonfransrana med vaselin varje kväll. Fransarne blir silkes lena och mascaran sitter bättre och de blir svårare att få klumpar



Mot påsar under ögonen så använder du en sovmask när du sover, sedan när du vacknar spolar du ansiktet med kallt vatten och vips så har du inga påsar.



om man har finnar så är det bara att sätta på lite tandkräm på dem över nattan och när man vaknar är finnen nästan osynlig/ borta

2008-06-04 @ 15:48:48
URL: http://bellass.webblogg.se/
Postat av: gabriella

ta lite concelaer under läppen så ser läpparna större och fylligare ut.



ett annat tips är att smörja in ögonfransrana med vaselin varje kväll. Fransarne blir silkes lena och mascaran sitter bättre och de blir svårare att få klumpar



Mot påsar under ögonen så använder du en sovmask när du sover, sedan när du vacknar spolar du ansiktet med kallt vatten och vips så har du inga påsar.



om man har finnar så är det bara att sätta på lite tandkräm på dem över nattan och när man vaknar är finnen nästan osynlig/ borta

2008-06-04 @ 15:48:56
URL: http://bellass.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Jag ska ge till flera tips! :)



Jag kan börja med min favorit; concealern!

Den kan användas till det mesta, inte bara till att dölja skavanker och märken.

Du kan applicera concealer på andra ställen än under ögonen. Använd den på ögonlocken som en bra och hållbar grund för ögonskugga. Dutta concealer vid ögonbrynens slut som en high lighter. Använd även concealer på näsvingarna och på sidan av näsan för att framhäva dina ögon. Detta make-up tips har även effekten av att ögon som sitter tätt ihop ger intrycket av att vara mer separerade.

Ett annat trick är att applicera concealer runt läpparna, precis vid läppkanten. Den ljusa nyansen och lystern från concealern får dina läppar att framträda som fylligare och mer inbjudande.



Mitt andra tips är att använda ditt lip gloss för både läppar och kindben. För kinderna, stryk lite på baksidan av handen, och om du använder ett färgat gloss, dutta i läppglanset med fingertopparna så att färgen blir jämn och inte lika påtaglig. Då får du all lyster från läppglanset, utan för mycket färg. Stryk sedan glosset med fingret längs med kindbenen.



Hoppas du gillade tipsen!!

2008-06-04 @ 16:53:31
Postat av: Felicia

Börjar mer att skriva lite om VASELIN:



1. Du kan använda dom som tänkt, fukta läpparna.



2.Torra armbågar och knän. "Smörj dom morgon och kväll sen försvinner det efter någon dag!"



3.Forma dina ögonbryn.



4.Stärka ögonfransarna med vaselin på kvällen och låta det vara kvar. Så blir det enklare att he på mascara och mindre risk att få klumpar.



Sen går vi åt läpparna.

Du kan först ta en torr handuk och gnugga hårt på läpparna så allt "äckligt" far bort vilsäga alla lösa hudflisor(kan låta äckligt). Sen smörjer du lätt på en vanlig läppkräm/ta vaselin eller nått liknande. Funkar bra så får du lite större läppar och snyggare. Riktigt lena också.



Ditt tips var väldigt bra ska jag säga ! BRA.BRA.



2008-06-04 @ 17:37:02
URL: http://lollibay.blogg.se/
Postat av: Kan du känna dig pudrig/dammig efteråt du lagt makeup?

När du lagt din makeup kan du känna dig dammig i ansiktet. Blöt/Fukta en bomullstuss och dutta sedan lätt över hela ansiktet. Den dammiga/pudrig känslan kommer då att försvinna på en gång. Funkar allid bra för mig.



Fick det från salongK för ett tag sen shiet bra=)

2008-06-04 @ 17:39:51
URL: http://lollibay.blogg.se/
Postat av: Mari

Jag brukar föna min nagelfransböjare för det ger mer effekt åt mina små och korta ögonfransar.



Men det bästa tipset enligt mig är att mosa en banan och blanda i några skedar honung och applicera på ansiktet. Det är bra för torr hy och så är det gott också, haha!



Och drick mycket vatten!

2008-06-04 @ 17:43:18
URL: http://flumskap.blogg.se/
Postat av: cissi

Hej! ska döpa min son snart o vet inte vad man ska ha på sig,klänning eller nått vill ja ha,men vad för klänning? du har inga tips? n¨ått kollage kanske? o så skor till förståss:-) kram o tack på förhand,gillar din blogg gör mycket

2008-06-04 @ 17:54:04
Postat av: Sandra

Hej! Ett billigt och supereffektivt tips för vita,fräscha tänder är att borsta med bikarbonat någon gång då och då.Vanliga tandkrämer innehåller bla bikarbonat och det har en relativt skonsam slipverkan på tänderna.En liten påse som varar länge köpes i mataffären för max en tjuga.

2008-06-04 @ 18:38:36
Postat av: gabriella

mina bästa tips är:



sätt lite conceler under läppen innan du tar på dej läppglans, då får man det där extra plutet.



Sätt vaselin på ögonfransarna när du sover, dom blir lena som silken och de garanterar inga klupar när man sätter på mascara dagen efter.



För påsar under ögonen funkar en sovmask hur bra som helst. Blöt även ansiktet med iskallt vatten när du precis gått upp, så försvinner påsarna på några minuter och du har hunnit piggna till



om man har finnar är det bara att sätta lite tandkräm på dem, ha det under natten och dom är borta när du vacknar på morgonen. Se bara till at tandkrämen torkat inann du lägger ansiktet mot kuden. Det kladdar.

2008-06-04 @ 19:15:43
URL: http://bellass.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Hej!Mitt andra skönhetstips är bra om man lätt blir oklädsamt blossande röd i ansiktet när det är varm en dag som den här..Det är en baskräm från Clinique-Redness solutions- som är lätt grönfärgad(..!),den "neutraliserar" det röda och man ser sval ut,trots tretti grader och man har det

stressigt på jobb.Krämen innehåller dessutom spf 15.Jag använder min vanliga foundation över eftersom den kan upplevas lite grön som sagt utan,men väldigt effektiv.

2008-06-04 @ 19:26:46
Postat av: Linda

mitt skönhetstips är för underbar baby-mjuk hud, blanda ut din dusckräm med socker och scrubba, för en ansiktsscrubb blanda med din vanliga anisktstvätt, sockret är jätte bra att scrubba med eftersom det sakta smälter och därför scrubbar man inte för länge. efter scrubben glöm inte smörja in ordentligt!



vill man ha mjuka kyssvänliga läppar (eller perfekta läppar att måla med läppstift) kan man börja med att smörja läpparna med ett tunt lager vaselin sen scrubba med socker! och efter det smörja in antingen med vaselin eller om man gör det kvällen innan och inte behöver vara super fab just då kan man smörja med lite idomin under natten!

2008-06-04 @ 20:00:51
URL: http://www.metrobloggen.se/lkjs
Postat av: Angelina

Jag kollade på Oprah igår (jag tror det var från Oprah i alla fall). :P Hon hade bjudit in någon utbildad make up artist. Det här tipset fick man i alla fall:



Använd en läppenna som är i precis samma nyans som dina läppar. Måla den precis där dina läppar slutar, alltså inte utanför som en gammal tant.

Sen målar man på ett lager med lipgloss, kan vara en ljus färg (en ljus färg gör så att läpparna ser större ut) och den får även innehålla lite glitter.

Och till sist ska man dutta på lite puderfoundation vid bågen (den över överläppen), för det skall framhäva bågen och formen på läpparna.



Perfekt när man inte vill sminka sig, bara fixa till läpparna lite innan man lämnar huset. :) En sån liten sak kan göra så mycket.

2008-06-04 @ 20:05:23
URL: http://angelinanathalie.blogg.se/
Postat av: isas mamma*

smörj in kroppen, (armarna eller benen t.ex) sen täcker man över med plastfolie & väntar, sedan är man hur len som helst :D det funkar :)

2008-06-04 @ 20:13:06
URL: http://idaahansson.blogg.se/
Postat av: camillap

Detta är väl inte något skönhetstips men glöm inte att smörja in öronsnibbarana (och för all del inte hals och dekollaget heller) med din ansiktskräm (eller hudlotion) Det är där man börjar se "gammal" ut först, bla pga att man är torr.

2008-06-04 @ 20:22:57
Postat av: Bea

Hej!

Efter en hel vecka med jobb, skola och allt annat som gör dagen stressigt så brukar jag oftast ha söndag till en lugn/skönhetsdag. Jag gör saker som jag vill göra som jag inte har hunnit, kanske bjuda nån på picknik lr bara träffa nån och umgås:) Sedan fixa och dona ( bla mikro städa fint! ), senare ta ett pass eller ut o jogga/gå..efter att man har rört sig aktivit ta ett bad eller dusch, ansiksmask, raka sina ben mm, osv, och ta all sin tid.. smörja, fiza naglarna, ögonbrynen osv därefter och ta på sig myskläderna. bädda rent sängen, sen te och en god smörgås och favvo tidningen, Cosmo eller glamor :) Kanske inte skönhetstips men man mår bra ut av den dagen iaf :) Ny vecka, ny dag.. nya möjligheter o krafter!

2008-06-04 @ 22:27:04
Postat av: Isabelle

Himla bra tips här bland kommentarerna!

-Jag använder Listerine efter tandborstningen morgon och kväll, resultatet blir vitare tänder!

-En jättebra handkräm för både händer & naglar är VIC (Vaseline Intensive Care), händerna känns lenare direkt! Rosa tub eller pumpflaska.

-Jag tvättar ansiktet med Lumene ansiktsgel för combination-skin (fet hy) morgon & kväll och huden både känns och ser jättefräsch ut av den! Lumene's produkter innehåller samma ingredienser som de dyra märkena fast till ett billigare pris :)

2008-06-05 @ 00:00:52
URL: http://isabelli.blogg.se/
Postat av: Sanna

Vi har alla hört att man inte ska använda en fet kräm, om sanningen ska fram är det just det man ska använda. det är alltså en myt att man ska använda en låg %halt i ansiktskrämen.

Ett annat tips är att om du är trött en morgon, orkar inte raka benen eller att de är riktigt torra, smörj in med barnolja! då ser de inte lika trorra och stubbiga ut!

Tack för en bra blogg kram :)

2008-06-05 @ 08:03:55
URL: http://varning.blogg.se/
Postat av: Anna

Mitt bästa skönhets tips är Shimmer body lotion. Det är sjukt snyggt att ha i t.ex urringningen, lite på axlarna, ryggen och benen. Speciellt nu på sommaren när man börjar bli brun. Jag själv använder dagligen en skitbra och billig från H&M.



Har redan tipsar om detta en gång i min blogg också, för ett tag sedan ;) hihi. Skit bra blogg förresten! Keep up the good work. Kram.



VIVALAGLAM

2008-06-05 @ 15:46:16
URL: http://www.vivalaglam.devote.se
Postat av: camillap

I duschen imorse kom jag på, tvättbollen! Det absolut bästa skönhetstipset! Tvålen på tvättbollen så blir du både ren från dödhud och luktar gott, 2in1. Ny fräsh hud varje gång man duschar och god lukt från tvålen. Sen är det bara att smörja efter duschen så är huden i topp trim.

Trevlig helg!

2008-06-05 @ 19:52:04
Postat av: Steinvilde

God bless you

2009-01-13 @ 14:54:57
URL: http://steinvilde.20six.fr
Postat av: Steinvilde

God bless you

2009-01-13 @ 14:55:12
URL: http://steinvilde.20six.fr

Tack för att du vill kommentera!
Om du undrar något eller vill komma i kontakt med mig kan du även mejla mig på: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0