7 Önskningar

Såg hos Engla att hon blivit utmanad att lista sin 7 önskningar just nu. Antingen ytliga eller från hjärtat..
SÅ jag tänkte att jag också ska göra det...  Men precis som hon, kan jag inte välja mellan ytliga och hjärtat så vi kör båda, utan inbördes ordning..

Ytligt.
1. Dessa underbara stövlar
2. En videokamera
3. En stekpanna (förstår inte varför jag aldrig tar mig för att köpa en ny)
4. Presentkort (så vi kan köpa lite nytt till huset)
5. En solresa med hela min familj (inkl mamma, pappa, mina syskon och svärmor)
6. Denna väska (uttjatad men ack så snygg)
7.
Några smycken från detta underbara märke

Hjärtat
1. Att mina barn får ett bra liv fritt från sjukdomar
2. Att C får må bra snart och tar sig igenom detta så smärtfritt som möjligt
3. Att alla mina nära och kära och vår familj får ett underbart liv tillsammans
4. Att min bror får vara lycklig med sin S
5. Att min mamma blir helt frisk
6. Att alla människor blir klimatsmarta och värnar om vår jord och våra medmänniskor
7. Att alla hemlösa och föräldralösa barn får någon som kan älska och ta hand om dem ( skaffa ett fadderbarn, det kostar så lite med ger så mycket)
(8) SNälla tomten kan du inte göra så det kommer lite snö lagom till jul?


Vad önskar du dig just nu?
Kommentarer
Postat av: Hilda

Har du ett fadderbarn?

2007-12-10 @ 20:07:35
Postat av: Shopaholicmamman

Hilda: Ja det har jag=) och så har jag en fadder schimpans som man skänker penhar till för att rädda schimpanserna. =)

2007-12-10 @ 20:12:31
URL: http://shopaholicmamman.blogg.se
Postat av: Sanna

Ytligt.
1. ansiktsmassage presentkort på SPA
2. massagepresentkort
3. En stekpanna (faktiskt!
4. Gröna kulor!
5. hmm.. mera godis?
Nä jag vill inte ha mera prylar

Hjärtat
1. Att jag får det jobb som passar för mig
2. Att jag och min familj är beskyddade
3. Att våldet i samhället minskar...
4. Att alla barn slipper fulla föräldrar och en fridfull jul (och övrig tid på året)
5. Att alla djur ska få leva ifred där dom hör hemma att vi människor lever för djuren och inte tvärtom.
6. Sänder en tanke till våran planet vi håller på att fördärva..
7. Att alla barn o vuxna får känna sig älskade..

2007-12-10 @ 20:46:58
Postat av: Jojo

Oj, med tanke på hur Sanna och shopaholicmamman shoppar så är det fantastiskt att ni ens skänker en tanke till den stackars planeten... Kan inte shopaholicmamman räkna ut sin CO2-förbrukning? Vore superintressant! Och kanske en aha-upplevelse. Åker ni t-bana/buss till shoppingen?

2007-12-10 @ 21:14:10
Postat av: Shopaholicmamman

Jojo: Jag tar pendeltåg till shopping eller så går jag beroende på vart jag ska... Jag tror inte att min C02-förbrukning är högre än någon annans.. Jag tycker att det är kul att se vad folk har för kommentarer. Att man har mage att döma någon man inte ens känner eller vet vem det är.. Att ha en blogg är lite ett spel för galleriet eller vad man ska säga.. Man ska ta det som står med en nypa salt, det är därför jag skriver en YTLIG blogg för att den ska vara ytlig och inte allt för allvarlig!

2007-12-10 @ 21:35:10
URL: http://shopaholicmamman.blogg.se
Postat av: Sanna

Det är mycket sällan jag shoppar och då tar jag det när jag ändå har ärende åt det hållet :-)

2007-12-10 @ 21:40:47
Postat av: Celia

Hej! Läste om dig i SVD. Intressant. En sak vill jag kommentera (om det nu är sant att du tycker så). Det gäller märkeskläser och mobbing. jag är lärare och har ganska stor erfarenhet av denna fråga. Du ska inte vara rädd att barnen blir mobbade om de inte har märkeskläser. Nej, snarare tvärtom.
jag har aldrig varit med om att det har hänt. Däremot har jag varit med om att barn som är för "fint" klädda har ansetts märkvärdiga och retats/mobbats.
Släpp tanken på att du kan köpa dig fri från mobbingproblem. Anledningarna till att ett barn mobbas är ofta mer komplicerade än så. Det viktigaste är att du ger dina barn ett gott självförtroende (på insidan). Det vore hemskt om de lär sig att lycka och framgång ligger på ytan (i t.ex. kläder). Men du är väl en smart kvinna som vet detta får jag hoppas. Ursäkta en lång och pratig kommentar. /C.A.

2007-12-10 @ 22:26:02
Postat av: Sara

Svar:
Hej!
Ja, jag ha fått löshåret och är supernöjd med det!! Håller just nu på att sy på clipsen på det, så att jag kan börja använda det. Kommer att sätta in före och efterbilder på min blogg sedan när jag är klar.

Tack så hemskt mycket för att du skriver en sådan underbar blogg och tack för den underbart fina vinsten!

2007-12-10 @ 22:33:52
URL: http://quteis.blogg.se
Postat av: Shopaholicmamman

Celia: Ang artikeln har jag valt att inte skriva om den här för att den har blivit så otroligt vinklad ( den får mig att framstå som märkesgalen och shopinggalen vilket jag inte är, skulle man läsa min blogg skulle man snabbt märka det), ja jag tycker om att shoppa, men det finns en gräns.. Mina barn har mer hm kläder en märkes kläder vilket jag också påpekade många gånger under intervjun med reportern har valt att inte ta med det. Det är klart att jag vet att barn inte blir
mobbade för att dom inte har märkeskläder.. Och är det något jag ger mina barn då är det all min kärlek och tid då dem är det vackraste och dyrbaraste jag har.. Svd ville ha artikeln på ett visst sätt och formade den så.. Dom som känner mig och läser min blogg hopas jag vet att jag har lite mer innanför pannbenet än så. tack för din åsikt=) Ha en fortsatt trevlig kväll /t

2007-12-10 @ 23:05:57
URL: http://shopaholicmamman.blogg.se
Postat av: Shopaholicmamman

Celia: Ang artikeln har jag valt att inte skriva om den här för att den har blivit så otroligt vinklad ( den får mig att framstå som märkesgalen och shopinggalen vilket jag inte är, skulle man läsa min blogg skulle man snabbt märka det), ja jag tycker om att shoppa, men det finns en gräns.. Mina barn har mer hm kläder en märkes kläder vilket jag också påpekade många gånger under intervjun med reportern har valt att inte ta med det. Det är klart att jag vet att barn inte blir
mobbade för att dom inte har märkeskläder.. Och är det något jag ger mina barn då är det all min kärlek och tid då dem är det vackraste och dyrbaraste jag har.. Svd ville ha artikeln på ett visst sätt och formade den så.. Dom som känner mig och läser min blogg hopas jag vet att jag har lite mer innanför pannbenet än så. tack för din åsikt=) Ha en fortsatt trevlig kväll /t

2007-12-10 @ 23:06:01
URL: http://shopaholicmamman.blogg.se
Postat av: bella

har den svarta bay's ääääälskar den!

2007-12-15 @ 19:13:33
URL: http://ellabay.blogg.se
Postat av: Ilyasmathilda

Very good guestbook. Interesting!

2008-08-29 @ 10:48:56
URL: http://ilyasmathilda.blogspot.com

Tack för att du vill kommentera!
Om du undrar något eller vill komma i kontakt med mig kan du även mejla mig på: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0