I need a new bag...

image1089
Efter att ha gått omkring med skötväska
(visserligen en fin sådan från Louis Vuitton) dom senaste 3 åren känns det som att jag VERKLIGEN vill ha en ny väska.. En vanlig väska.. Synd att dom inte rear ut dessa...
Jag ska faktiskt unna mig en väska så snart vi är klara med flytt och allt.
Högst upp på listan står en Louis Vuitton speedy 35 (den är enligt många uttjatad och sönderkopierad men jag vill ha den ändå) Den är snygg, stilren och tidlös och passar lika bra till vardagen och jobbet som till festen...

Vad har du för väska?
Kommentarer
Postat av: JennyH

Jag har den klassiska bruna GUCCI väskan, något större modell, trivs med den men nu används den aldrig utan det är samma här, skötväskan! Det praktiska går före det snygga eller? =) Vill gärna ha en Mullberry någon gång, den är grymt stilren.Ha en bra dag!!

2008-01-03 @ 12:45:32
Postat av: Mokina

Jag har en Bayswater och jag älskar den!

2008-01-03 @ 14:36:09
Postat av: S

Jag har en svart trasig från Åhlens. Måste köpa en ny, skulle jätte gärna gå runt med Bayswatern. Men håller på att sparar pengar så jag kan skämma bort vår bebis när den "kommer". Så det blir nog att ta en sväng på Åhlens snart iaf!

2008-01-03 @ 15:28:02
URL: http://Sabinaa.blogg.se
Postat av: Titti

Skötväska här med! Annars en LV som jag älskar, men knappt använt på 2 år! Kan du inte lägga ut en bild av din LV skötväska? Det vore drömmen!

2008-01-03 @ 19:39:13
URL: http://dagarimittliv.blogg.se
Postat av: Melis

Älskar Miu Miu väskan! :-))

2008-01-03 @ 22:26:07
URL: http://princessmelis.blogg.se
Postat av: Shopaholicmamman

Jenny H.. Dom e snygga.. Vad har du för skötväska? det är så svårt att bestämma sig.. jag är också sugen på en bays.. alla dessa val.önksar jag kunde köpa båda men då blir min man tokig=)

Mokina.. fuskis :-p
S:Åhh va mysigt med en lite bebis.. när har du bf?
titti: givetvis bild kommer i morgon.. vad för LV har du?
Melis: me too=)

2008-01-03 @ 22:48:17
URL: http://shopaholicmamman.blogg.se
Postat av: S

BF ca 10 Juli, är "bara" i v.13+3(tror jag:P) nu så det är ett tag kvar:P
Håller med Titti att det skulle va kul om du kunde lägga ut en bild på din skötväska så man får drömma lite:D

2008-01-03 @ 23:51:09
URL: http://sabinaa.blogg.se
Postat av: veronica

Är oxå sugen på en ny väska men det är helt stop vilken jag vill ha.. har för övrigt annars redan en drös här hemma...

1. Mulberry Bayswater Chocolat ca. 2år. Väskshopen
2. Gucci shopping Bag, svart ca. 5år, Gucci STHM
2. burberry candy, ca. 3år, NK STHM
4. Burberry Nova pouchette, ca. 3år, NK STHM
5. Beige Burberry skötväska, barnborgen ca.1,5år
6. Longchamp, brun, OSLO, Ca. 3-4år?
7. Louis Vuitton Speedy 35, LV Hamburg ca. 2år
8. DKNY svart axelväska, Åhlens Sthm ca. 6år
9. Ralph Lauren Doctors bag (speedy)vintage, ärvd
9. Ralph Lauren Gold Pony bag, limit ed. 1-2år?

Japp jag tror det var dem....

Men förövrigt kan jag säga såhär... Lv speedy kan bli jobbig att ha längre perioder.. min brukar få hänga med en vecka åt gången inan jag tycker den blir jobbig.. anledningen är för att man alltid måste hära den i handen. Bayswatern älskar jag utseendemässigt och är kanonnöjd med färgen dock måste jag bara såga att den är tung redan som den är. för mig brukar det oftast bli att sambon får släpa på den.

Så denna gången letar jag själv efter en axelväska som inte vägen för mycket i sig själv. Funderade på Mulberrys Elgin ett tag men är rädd att den väger precis som baysen...

Tips mottages tacksamt!

2008-01-04 @ 13:11:56
Postat av: Madde

Jag funderar på att köpa mullberry messenger. Skönt att man kan hänga den över axeln.
Men funderar även på Bayswather eller elgin.

Jag älskar klassiska väskor utan en massa bling bling

2008-01-04 @ 14:36:09
URL: http://www.elliesdagbok.blogg.se
Postat av: Shopaholicmamman

S: åhh va mysigt.. Lycka till med graviditeten =)
Madde: samma här, dom ska va klassiska och tidlösa=)

Veronica: är det sant? gud va avundsjuk jag blir.. du har ju rena drömväskorna hihi.. En gucci hobo då? vad tror du om det? dom e både snygga och sköna, annars gillar jag LV pochette.. Kramis

2008-01-04 @ 20:42:47
URL: http://shopaholicmamman.blogg.se
Postat av: kickan

Hade en gucci hobo för några år sedan men sålde den. trttnade så det är ingen ide. och jag har burberry (ova), gucci (svart) och lv pouchette.. tyvärr har jag tappat bort kvittot på lv pouchetten men alla mina andra väskors kvitton, dustbags och påsar har jag stenkoll på :) Vill ju inte förlora pengar.
Dessutom så är pouchetterna för små.. vill ha en ny väska som passar till jobbet och som går att ha på axeln...sökandet fortsätter...

2008-01-05 @ 21:38:21
Postat av: Stina

Just nu blir det mest skötväskan från Kronan. Men jag fick en Bays i oak i julklapp av min pojkvän, och jag använder den så ofta jag bara kan. Under granen låg även en axelremsväska i Manhattan-tyg från Svenskt tenn som jag tänkte använda som skötväska i vår.

2008-01-08 @ 19:22:39
URL: http://girle.blogg.se
Postat av: albina

undrar var jag kan få tag på en burberry skötväska och åkpåse?????????

2008-05-26 @ 13:45:07

Tack för att du vill kommentera!
Om du undrar något eller vill komma i kontakt med mig kan du även mejla mig på: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0