Torsdagen den 21/2 - 2008

image1406Idag har jag kännt mig rätt seg och haft ont i huvudet så det har varit en hemma dag idag.. Även fast jag varit hemma hela dagen så har jag knappt hunnit med någonting.. konstigt :-)
 Förhoppningsvis så känner jag mig bättre imorgon så  Mika och hennes lilla charmtroll kan komma hit och äta lunch...


Jag har känt mig så uttråkad den senaste tiden jag vet inte vad det beror på men det känns som att jag skulle behöva lite spänning i mitt liv.. Missuppfatta mig rätt.. JAG ÄLSKAR MINA BARN och att vara mamma men det blir ganska slentrianmässigt och trist i längden att bara gå hemma... + att jag pluggar på distans vilket gör att jag inte är i skolan speciellt ofta heller...
Kan inte du känna så ibland?

Dagens outfit
.. Idag har jag tråkigt nog bara kläder från h&m på mig
Kommentarer
Postat av: Mika

jag blir oxå såå uttråkad ibland. Behöver verkligen börja jobba igen. kommer iofs ångra mig efter en vecka =)

Bli inte sjuk nu!! =)
puss

2008-02-21 @ 22:38:39
URL: http://www.mika83.blogg.se
Postat av: bella

det är nog vanligt att det blir så när allt börjar lugna ner sig lite efter en hektisk period (ni flyttade rätt nyligen och då hade du rätt mycket att stå i gissar jag på). men det blir nog bättre snart, solen börjar ju titta fram och allt ;)

2008-02-21 @ 23:18:47
Postat av: Jessica

Hej!
Har kommit till samma punkt att är vi bara hemma en hel dag så kommer tristessen sig smygandes. Jag pluggar också på distans och är mammaledig. Det är kanon att det går att kombinera, MEN nu börjar man sakna den vuxna sociala stimulansen emellanåt som man får från ett jobb.
Därför skall jag precis börja jobba också :) Har varit hemma i snart 1 år. Det finns ju en gräns för hur mycket renovering
i huset man kan göra
med en liten hemma också :)

2008-02-22 @ 06:25:32
URL: http://studentmamman.blogg.se
Postat av: Becca

Guud sådär känner jag var och varannan dag.
det är då man lugnar sig lite med att typ färga håret eller klippa sig.. finns inte så himla mycket man kan göra.
Varken vädret eller tiden tillåter något speciellt..

2008-02-22 @ 06:59:12
URL: http://beccabajs.blogg.se
Postat av: Sofia

Jag kände så i slutet av min mammaledighet. Sen pluggade jag också på distans, och det blir segt, även att det är kul att vara hemma med dem små. Nu pluggar jag, fast inte på distnas! Det trivs jag med mycket bättre, så jag får koma iväg =)

2008-02-22 @ 07:55:38
URL: http://fialottaa.blogg.se
Postat av: Sandra

Jag är också mammaledig + studerar distans och förstår dig, ibland känns det lite långtråkigt att gå hemma =)

2008-02-22 @ 08:17:56
URL: http://sandraoalvin.blogg.se
Postat av: jossefiin

Förstår ungefär vad du menar! Jag är ju inte mamma men ändå. Jag är arbetslös och jobbar bara extra vid behov på H&M, så man går bara å väntar på att de ska ringa. Ibland är det mycket och ibland får man inte jobba på nå veckor :/
Riktigt deprimerande att inte ha ett riktigt jobb :( Mina dagar ser oftast lika dana ut då ja är hemma blir oftast man far på gymmet eftersom då gör man nått, hemma blir det inte mycket gjort eftersom att alla jobbar på dagarna. hehe

2008-02-22 @ 08:41:24
Postat av: LinnM

det är klart att det är så ibland, helt normalt ju. Kan du inte gå ut på galej eller tjejmiddag och be din man passa barnen. En mamma behöver egentid för att bli en ännu bättre mamma, det tror jag iaf. ha en bra kväll. kram

2008-02-22 @ 17:44:44
Postat av: Fia

Vad pluggar du för nåt??
Jag håller på och letar efter ekonomi utbildningar på distans!

2008-02-22 @ 20:48:24
URL: http://maximilian06.blogg.se
Postat av: s h o p a h o l i c m a m m a n

Jessica: Precis min meningen=) Vad jobbar du med?

Becca: hihi jag skulle oxå vilja förändra håret eller ngt sån men är alldeles för feg =)

Sofia: Jag börjar i skolan efter sommaren och jag längtar men jag kommer säkert ångra mig när jag väl börjat=)

Sandra: VAd pluggar du för ämnen/kurs?

Jossefiin: Precis, man går bara hemma gör ingenting och vips så är dagen slut.. Tråkigt..

LinnM: jo jag ska faktiskt försöka få ihop något kul och ge mig ut på=) tyvär jobbar minman alla helger så det är inte det lättaste för honom att vara ledig =(

Massa kramer till er alla och hoppas ni får en underbar helg!

2008-02-22 @ 22:47:39
URL: http://shopaholicmamman.blogg.se

Tack för att du vill kommentera!
Om du undrar något eller vill komma i kontakt med mig kan du även mejla mig på: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0