8 snabba med : Sophie Rosensvärd

image1401

Då var det dags för 6 snabba igen bara det att denna gång blev det en dag sent och 8 frågor istället för 6..


Denna gång har jag valt att intervjua den otroligt snygga och inspirerande tjejen Sophie Rosensvärd som driver bloggen Sophie and the city på stureplan.se och är är relativt nytt namn inom modebloggsvärlden!

Vad gjorde du innan du flyttade till new york?

Precis innan jag flyttade hit hade jag avslutat 30 poäng I Engelska på
Karlstad Universitet samtidigt som jag agerade co-host tillsammans med
Shire på MTV. Programmet hette MTV chorus och sändes på lördagkvällar hela
hösten. Min hund Melvin var även med i varje program, därav benämningen
"känd från TV" I min bloggprofil.
Föregående jobb innefattade säljande och marknadsföring av  resor och
events på ett företag som heter Tailor Events.
Jag har jobbat på Nathalie Schuterman och Artilleri2, som är två välkända
och exklusiva klädesbutiker I Stockholm.
Även inredningsbranschen har jag smakat på då jag arbetat på möbelbutiken
Establish i Stockholm och även som inredningsassistent för en
inredningsarkitekt.
Även enstaka restaurang och caféjobb har jag även hunnit klämma in de
senaste åren.  Puh! Det var mycket..

 Hur kommer det sig att du valde att flytta dit och plugga och vad vill
du bli?


New York är en stad jag längtat till ända sen jag satte min fot här första
gången för ca 3 år sen. Här är allt möjligt!
När jag fann denna utbildning visste jag direkt att jag hittat rätt. Jag
älskar mode och jag vill gärna arbeta med någon form av PR och
marknadsföring. Om det blir inom mode eller någon annan bransch får
framtiden utvisa. Jag vet i alla fall med 100 % säkerhet att mitt beslut
att flytta hit inte kunde varit mer rätt. Jag trivs som fisken i vattnet.

Vem och Vad inspireras du av?

Jag inspireras av mycket! Modeller, kändisar, folk gåendes på gatan, olika
kulturer jag kommer I kontakt med när jag är ute och reser mm mm.

Hur kommer det sig att du började blogga om mode?

Jag hade tidigare varit I kontakt med Stureplan o matt börja modeblogga,
men då var timingen inte helt hundra. Kombinationen av mitt gedigna
modeintresse, moderata kunnande, min nuvarande utbildning och flytten till
New York så föll alla bitar på plats och timingen var perfekt så vi
bestämde oss för att inleda ett samarbete.

Det står vovven Melvin känd från tv i din presentation hihi, vad är han
känd från?


Ha! Ja som jag sa I början så var han med i mitt och Shires program på
MTV. Han var älskad av alla!

Vad gör du om 5 år?

Oj, svårt.. Här i New York lever jag så mycket I nuet, men jag kan i alla
fall säga att jag då är mitt inne i en blomstrande karriär. Kanske är jag
marknadschef på ett stort företag? Kanske har jag min egen PR byrå? Kanske
jobbar jag med TV och Media? Framtiden lär utvisa vilken riktning min
karriär kommer ta.

 Hur skulle du beskriva din stil?

Väldigt blandad. Ena dagen är jag rock-chic, andra hippie-chic och tredje
bara chic ;)
Jag är kreativ i mitt tänkande och beteende och därför gillar jag att
blanda olika stilar. Självklart så följer jag ibland diverse olika
trender, men aldrig slaviskt. Jag snappar upp det som faller mig i smaken
och tonar ner eller kryddar på med mina egna idéer.

Vilket är ditt bästa vs sämsta köp?

Mitt bästa köp är utan tvekan mina Marc Jacobs stövlar. Jag köpte dem för
säkert 2 år sedan nu, på Nathalie Schuterman i Stockholm, och jag älskar
dem lika mycket idag. Dessutom har dom hållit otroligt bra både
stilmässigt samt i kvalité.
Sämsta köpet..oj vad svårt. Dåliga köp förtränger man så lätt!
Jo, ett par röda jeans från Gina Tricot. Tyckte att det kunde vara kul med
lite färg, men nej, jeans ska vara jeans! Dom åkte till Myrornas nästa
dag.

 Tack Sophie för att du ville vara med i denna intervju och lycka till i framtiden! Jag har en känsla av att du kommer att gå hur långt som helst!
Kommentarer
Postat av: erika

kul med alla dina intervjuer
otroligt fin ny "banner" (?) också =)

2008-02-21 @ 17:18:18
URL: http://erikass.blogg.se
Postat av: Amelie

Sophies blogg är verkligen en favorit.

2008-02-23 @ 17:20:23
URL: http://amisiusa.blogg.se

Tack för att du vill kommentera!
Om du undrar något eller vill komma i kontakt med mig kan du även mejla mig på: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0