Snygg mamma!?

159593-34
Gwen Stefani är en snygg mamma som inte har gått ner sig pga sin mammaroll.
Många mammor gör just det, dem går ned sig, slutar bry sig om hur dem ser ut och vad dem sätter på sig.
Hur kommer det sig?!¨
Det är precis som att dem tänker: Aja nu har jag min man och barn, varför ska jag bry mig om hur jag ser ut? Jag kommer aldrig sluta att göra mig fin för min *man*
(gör mig inte fin bara för hans skull utan även för min egen) han uppskattar det och ger mig komplimanger som får mig att bli glad. Samt att jag själv mår bra av att känna mig fin.'
Man är ju samma person efter man fött barn som innan. Visst livet förändra radikalt
(till det bättre enligt min åsikt), man kan inte göra vad man vill när man vill, man sover dålig (men det går över), man mognar, får lite andra värderingar och man får lägga om lite i sitt liv.. MEN livet tar inte slut i och med att man får barn det är då livet börjar.
Det är nog därför många förhållanden tar slut för att man slutar bry sig och bara är, man slutar uppskatta varandra,  allt blir slentrianmässigt, man slutar tända på varandra, man slutar kämpa och en del söker sig till andra sidan staketet.
Männen går inte ner sig när dem får barn
(visst dem föder inte ut barnet, vilket tar på krafterna, men efter 2 veckor är man faktiskt fit for fight igen om det inte uppstod några komplikationer) så varför ska vi göra det? Nog har vi tid att sätta på oss en tröja som är snygg och sitter bra och borsta på oss lite rouge? Bara det lilla kan få en att känna sig såå fräsch. (och en dusch så klart) Jag har två barn, en bebis och en 2,5 åring om jag hinner, hinner ni. =)

Enligt min BM och statistik gör 1/3 par slut eller skiljer sig inom 2 år från barnets födsel.
Vad beror det på?

Det tåls att funderas på.

Kommentarer
Postat av: Mika

klart man inte ska sluta ta hand om sig själv! Skulle aldrig falla mig in men visst är det skönt att ha nån som älskar en hur man än ser ut =)
kram kram

2007-01-20 @ 23:03:36
URL: http://www.mika83.blogg.se

Tack för att du vill kommentera!
Om du undrar något eller vill komma i kontakt med mig kan du även mejla mig på: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0