Det ska börjas i tid... Rosa kläder på en kille?

image870
Många vill ha icke könsindelade kläder. Pojkar och flickor ska använda samma kläder och en pojke ska ha rött, lila och rosa medans flickorna ska ha blått, svart och brunt.. Visst jag använder brunt på min dotter gärna med rosa för det är så fint tillsammans.. Men jag vill att min dotter ska se ut som en flicka och min son ska se ut som en pojke ..För det är just vad dem är... Det finns ingen sötare än när min lilla tjej dansar runt i sina prinsessklänningar..  Och visst det kan va snyggt när en kille har lite tuffa kläder som jeans och kanse en ljus ljus rosa pike tröja tex lacoste.. Men där går gränsen..

Vad tycker du? ska en pojke ha rosa och lila kläder?
Kommentarer
Postat av: http://rosabubblan.blogg.se/

Nope! Utan jag tycker att man kan klä barnen efter vilket kön de har. Det händer att man ser små bebistjejer (som knappt ens har hår) som är klädda i dessa unisex-kläder, få tar man för givet att hon är en kille. Nej, tjejer ska få vara tjejer och killar ska få vara killar. Så är den saken.

2007-12-04 @ 09:40:29
Postat av: Hanna

Förstår inte hur könet kan sitta i en färg..
Min kille på snart 1 år har alla färger på sig rött, rosa, lila, blått, gult och grönt. Hemkst att en rosa tröja på en kille kan vara så stor uppståndelse!

2007-12-04 @ 17:10:05
Postat av: Nanna

Vem är det som bestämt att rosa är en tjej färg förresten?

2007-12-04 @ 17:13:11
Postat av: Kalle

Tycker inte man ska gå efter färg utan ett coolt plagg är ett coolt plagg! (typ!)

Sen finns det ju tusentals nyanser av en färg.

Har dock lagt märke till att tjocka tjejer klär sig gärna i mycket rosa,typ som att dom associerar färgen rosa med "sött" så för att kompensera dom extra kilona så blir det mer rosa :/

2008-09-21 @ 16:55:51
URL: http://welcomestranger.blogg.se/

Tack för att du vill kommentera!
Om du undrar något eller vill komma i kontakt med mig kan du även mejla mig på: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0