Alla delar vi inte samma åsikter...

Har ni läst denna blogg?
Jag brukar göra det ibland och man får ta det man läser med en nypa salt då hon precis som sin man tycker om att provocera folk och det är just av den anledningen hon bloggar för att få en reaktion...

Jag skrattar oftast åt det hon skriver? oftast?
Men när hon skriver så korkade saker som i detta inlägg då kan jag inte annat än att reagera..
 Herregud människa hur tänker du?
Citat från bloggen 
" De förbjöd rökning på krogen. Varför förbjuder de inte amning?"

Visst jag kan också tycka (även fast jag är kvinna och själv ammat) att det är rätt osmakligt med ett stort blottat hängigt kvinnobröst när jag sitter och äter. För varför ska man dra fram hela brösten innan man lägger barnet vid bröstet?

 Det finns faktiskt en del kvinnor som går omkring och ammar i affären med hela tröjan uppdragen så man ser hela härligheterna och en del sitter på caféet och slänger först upp hela sitt bröst och sen lägger barnet till bröstet efter att alla inom 20 meters avstånd sett bröstet.

När jag ammade satte jag mig antingen i ett hörn eller ett amningsrum och ammade eller så la jag en filt över bebis så ingen skulle se mitt bröst.. Varför skulle jag vilja att hela Sverige ska se mina bröst bara för att jag ammar.. ?!


Men att amma är en naturlig sak och det bästa för bebisen.. SÅ ska man bara för att vara andra till lags sitta hemma de första 6 -8 månaderna  eller ge barnen ersättning för att andra inte vill se än sitta och amma?

Nej kom igen och säg vad du tycker sen när du själv har fått barn!

image524

Vad anser du om folk som ammar offentligt?
Kommentarer
Postat av: Linn

det är upp till varje mamma hur länge och ofta hon vill amma. Det är ju bara naturligt. Sen kan jag hålla med dig om att man kan göra det på ett snyggt sätt. ha en bra dag!

2007-08-30 @ 08:44:23
Postat av: Anni

Jag har ju inte fått barn... Men måste få säga att jag stört mig lite.. Var med om en gång på jobbet att en mamma satte sig på golvet, drog upp hela tröjan och ammade så allt syntes.. Fast det var mycket annat jag störde mig på när de gällde henne också så det kanske bidrog också..

2007-08-30 @ 20:20:02
URL: http://annishopaholic.blogg.se
Postat av: sandra

jag tycker inte det är fel att amma offentligt man behöver inte visa hela bröstet!

2007-08-31 @ 11:55:43
URL: http://enungmamma.blogg.se
Postat av: Att ha det gott

Jag har ammat fyra barn
Har inte direkt skyltat med det men inte heller gömt mig

2007-08-31 @ 16:47:51
URL: http://rubinen777.blogg.se
Postat av: Stina

Jag tycker, precis som du, att man ska sköta det snyggt. Sätt dig någonstans där det är avskillt, bebisen måste ju få matro! Jag tycker att det är lite jobbigt att jag snart är där själv, som ammande mamma, men jag kommer definitivt att gå undan så att mitt barn får amma ifred.

2007-09-03 @ 09:42:52
URL: http://girle.blogg.se
Postat av: malin

herregud, det är ju inte ens samma sak. röning är äckligt som fan så är bra att dom förbjudit de på restauranger/café. men att det ska vara förbjudet att amma sina barn bland folk, det ska knappast vara förbjudet men man kan ju sköta de snyggt.

2007-12-25 @ 16:38:13
URL: http://www.nittonhundr8sju.blogg.se
Postat av: Mikaandrea

This site rocks :-) Very nice! Greetings from Spain.

2009-09-07 @ 08:50:17
URL: http://mikaandrea.3steps.com

Tack för att du vill kommentera!
Om du undrar något eller vill komma i kontakt med mig kan du även mejla mig på: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0